De over ons pagina…
Het is zo’n struikelblokpagina waar iedereen tegenaan botst.
Wat zet je erop? Hoeveel zet je erop. Is er eigenlijk wel iemand geïnteresseerd in die over ons? Hoe zorg ik ervoor dat deze pagina niet alleen vol zelf lof staat?
Zoals je kunt lezen, ben jij niet de enige die last heeft met de creatie van een goede over ons pagina.
Eigenlijk heeft zowel iedere webdesigner, iedere copywriter en iedere ondernemer een beetje last met het invullen van deze pagina. Dus besluiten we al snel: misschien hebben we die pagina gewoon niet nodig!
Maar… je hebt ze wel nodig! Lees dus zeker verder!
Waarom moet er een over ons pagina zijn?
De desbetreffende pagina bevat informatie over jouw bedrijf of over jou zelf.
Iedere website en iedere webshop moet beschikken over een pagina met informatie over de eigenaar van de website.
Daar zijn verschillende redenen voor:
- Om een gezicht te plakken op de digitale content
- Om te kijken of een website wel te vertrouwen is
- Om te kijken of jij misschien een interessante partner kan zijn
- Omdat je bezoeker meer over jou wil weten
- Om aan te tonen hoe jouw organisatie werkt
- Omdat zoekmachines ook op zoek gaan naar deze pagina
- Om contact met je op te nemen
Maar wat zet je dan juist op die pagina?
Wat je exact op de over ons pagina zet, kies je zelf. Er zijn wel enkele mogelijkheden.
Ben jij een fotograaf en wil je dat mensen een afspraak bij je boeken? Dan willen ze waarschijnlijk meer weten over jou en over je fotografie skills.
Ben jij een importeur van Aziatische vazen? Dan wil je bezoeker misschien weten wie jouw Aziatische partners zijn en waar die vazen juist vandaan komen.
Misschien willen ze wel wat meer informatie over hoe jij die vazen transporteert.
Iedere over ons pagina heeft een ander doel en zal er dan ook anders uit zien.
Checklist over ons
- wat je juist doet
- een foto van jezelf
- kennismaking met het team
- video over jouw onderneming
- je verhaal of historie
- jouw drijfveer en motivatie
- je expertise, diploma’s, ….
- contactformulier
Enkele tips om jouw over ons pagina perfect te maken!
We kunnen je geen exact sjabloon geven voor hoe jouw pagina er moet uit zien.
Alles hangt af van jouw onderneming, jouw karakter en jouw visie.
Daarom geven we je liever enkele tips over hoe je het best aanpakt.
Hou vooral rekening met je bezoekers
De over ons pagina dient nog altijd om je bezoeker te informeren. Ze dient dus niet om jezelf op te hemelen.
Je wil dus vooral jouw bezoekers overtuigen van je expertise in je vak.
Je hoeft dan ook niet te vertellen dat je het liefst van al spaghetti eet, tenzij dat essentiële informatie is die je bezoekers moeten weten… Als je bijvoorbeeld een spaghetti restaurant uitbaat.
Zorg voor herkenning
De beste over ons content bevat informatie waarin jouw bezoekers zichzelf herkennen. Misschien was jij op een bepaald tijdstip in het verleden exact hetzelfde als jouw huidige doelgroep.
Jouw bezoekers herkennen zichzelf in jou. Ze zien de evolutie die je doorgemaakt hebt of ze zien dat jij een oplossing hebt gevonden voor hetzelfde probleem dat zij nu hebben.
Je wordt een superheld!
Ja, dat dan ook weer niet…
Maar het is in ieder geval en goed idee om je bezoekers aan te spreken via een herkenningspunt om hun vertrouwen te winnen en om hun te overtuigen van jouw expertise ter zake.
Zet de belangrijke info eerst
Je hebt misschien een erg lang verhaal te vertellen. Dat mag.
Maar zorg ervoor dat de belangrijke informatie meteen duidelijk is.
Begin met jouw introductie, een foto, een inleiding in jouw onderneming, wat je doet, …
De geschiedenis over hoe je in het vak gerold bent, kan eventueel ietsje lager staan.
Belangrijk:
Call to action
Experts raden aan dat je een call-to-action verwerkt in de over ons.
Zo kan je er een contactformulier in zetten, maar je kunt je bezoekers ook om hun mening vragen of hen dieper in het productgamma leiden.
Doe je dat niet?
Dan blijkt de over ons pagina vaak een pagina te zijn waar bezoekers jouw website verlaten.
Ze hebben je producten gezien, kijken eens wie je bent en verlaten jouw website.
Je kunt er, behalve een contactformulier, ook een overzichtje zetten van de meest populaire producten of services.
Langs die weg leid je bezoekers weer terug naar de verkooppagina’s.
Zo heb je jezelf meteen voorgesteld aan je bezoekers
Nadat je deze pagina eenmaal getackeld hebt, ben je weer een stapje dichter bij de publicatie van jouw gloednieuwe website.
Ongeacht of je voor een gratis website of een premium website met een website bouwer gekozen hebt, het is altijd een goed idee om jezelf netjes voor te stellen!